Miniatyrmässa!

Oj oj oj! Vilken härlig helg jag har haft! På lördagen åkte jag tåg till Stockholm och dagen spenderades i olika second hand butiker i jakt på presenter och annat smått och gott. På söndag förmiddag var det så äntligen dags - mitt första besök på en minityrmässa! Det fanns så otroligt mycket fint och jag hade kunnat stannar där hela dagen om inte sällsakpet hade tröttnat. Jag har tänk att bygga så mycket möbler som möjligt själv till dockskåpet men jag hade redan innan mässan bestämt mig för att köpa en spis till köket. O vilken fin spis jag hittade! Den är gjord av www.miniatyrmakarna.se
 
 
 
Jag köpte även tre broderade kuddar, två med blå blommor och en med rosa. Tio ljus, en stekpanna, två ljusstakar, en takrosett i gips och en superfin matta!
 
 
 
Köpte även fyra ramar med små foton i, två byggsatser med pellargoner, en snygg ram och en plåtask.
 
 
Det bidde även randigt tyg till en fåtölj samt soffa. Hittade också ett fint vitt gardintyg.
 
 
Här är en bättre bild på takrosetten och ni ser lite mer av den stora spegelen. Den spegeln är underbar!!!
 
 
Utsmyckning på spegelns topp...
 
 
... och utsmyckning på spegelns nedre hörn. Jag längtar tills hallen i skåpet är klart så jag kan hänga upp den!
 
 
Här är en bild där spegeln syns lite mer.
 
Jag längtar redan till höstens mässa. Då har jag kommit längre på mitt dockskåp och då är det nog lite lättare att se vad som verkligen behöver köpas och vad jag kan bygga själv.
 
 


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Den spegeln har jag också! Den är så fantastiskt fin! Väldigt fina saker du köpte på mässan. Jag var inte på mässan igår men kanske jag går någon gång i framtiden, det verkar ju kul!

Svar: Ja, spegeln är riktigt fin! Nästan så jag nattar den :) Det är tydligen en mässa i oktober också. Du kanske kan gå på den? Det var riktigt roligt att få se och känna på allt som finns att köpa. Och jag fick så många ideer!
hanna

2014-04-07 @ 18:33:31
URL: http://yvonnesdockskap.blogspot.se/
Postat av: Anna Karlberg

Åh, ramarna var ju jättefina också, jag såg inte dem ordentligt igår. Verkligen fina saker du investerade i! :) Det kommer att bli ett väldigt hemtrevligt skåp - i jugend-stil gissar jag?

Svar: Det var ju mycket att titta på igår Anna :) Ja, det kommer bli lite jugend - den bästa stilen!
hanna

2014-04-07 @ 20:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: