Inspiration och skåpet.

Jag letade i en vecka, sen hittade jag ett perfekt skåp att bygga om till ett dockskåp! Det ska utvändigt få en husfasad, fönster och troligtvis ett tak. Spröjsen på glasdörrarna kommer att målas i samma färg som fasaden. Invändigt blir det tre våningar med tapeter och kanske någon takmålning.
Och har ni sett? det har till och med flyttat in ett litet par som redan gjort sig hemmastadda.
 
 
 
 
 
 
 
 
Som inspiration till planlösning och skissandet på fasad har jag lånat lite böcker på biblioteket. Jag har även läst på internet om tapetens historia i Sverige. Det är så roligt att äntligen vara igång! Att läsa, titta på bilder och känna att kreativiteten växer.
 
 


Kommentarer
Postat av: Yvonne Eriksson

Hej!
Vad kul att du också kommit igång med bloggandet! Det där skåpet blir ju helt perfekt att ha som dockskåp. Klockan och sängen känner jag igen. Jag fick likadana möbler av min son när jag fyllde år i somras.
Hälsningar Yvonne

Svar: Blogg är ju ett roligt sätt att spara skåpets resa som även kan inspirera andra :) Ja jag är riktigt nöjd med skåpet. Hoppas bara det kommer bli som jag tänker också... Möblerna köpte jag på Netto för 20kr / förpackning för någon månad sedan. Så det kan ju vara så att din son köpte din present där?
hanna

2014-03-11 @ 18:14:17
URL: http://yvonnesdockskap.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: